Som man sår får man skörda!

image

Såå underbart att komma ut en solig majmorgon och plocka för sig i trädgården till frukosten. Svartvinbärsblad till smoothien (ger en mild, men god vinbärssmak), japansk spenat och tatsoi likaså och några smal, små rädisor till ostmackan.

Jag sådde flr en månad sedan, i slutet av mars. I en ny pallkrage som jag satt på sydsidan av huset, tänkte det skulle vara soligt och varmt där! På med kompostjord, så och täcka med fiberduk. Vädret har varit tacksamt för tidig sådd, så det har funkat hur bra som helst!

Det blir nog inte mycket odlat i kragen mitt i sommaren, men väl till hösten tänker jag.

Om Trädgård På Djupet

Jag är journalist och ekolog som skriver om trädgård, inredning, vetenskap, jämställdhet och spännande människor.
Bild | Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

