En julrosäng att drömma om

Tog min morgonpromenad tätt inpå min absoluta älsklingsträdgård i dag. Där växer allt i massor. Ramslök, hortensia, klockhyacinter. Just nu – julrosor. Förvildade i bortåt 100 år i trädgården. Bara så underbart!

image

image

image

Det är just precis en sån här julrosäng jag drömmer om hemma i min egen trädgård. Jag började med 3-4 plantor från Trädgårdsamatörernas växtmarknad. De är fler nu. Måste få till en sån där snygg murad grej också…

image

Och smala, klippta gångar som ger lite struktur i det vilda.

image

image

image

Ja, det finns mycket att inspireras av, ta efter och drömma om i den här trädgården…

Om Trädgård På Djupet

Jag är journalist och ekolog som skriver om trädgård, inredning, vetenskap, jämställdhet och spännande människor.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

