Värstingvarning

Är det mer än jag som planterat in jääättefina växter som på bara ett par över tagit över hela rabatten och kvävt sina stackars grannar? Jag säger bara randgräs, oregano, smultron…I senaste Allt om Trädgård har vi en artikel om dessa växter med värstingvarning. Tips på hur man ska hålla dem i schack följer med! Har vi missat någon? Eller tagit med någon oförtjänt? Hör av er med gnället bara!

Om Trädgård På Djupet

Jag är journalist och ekolog som skriver om trädgård, inredning, vetenskap, jämställdhet och spännande människor.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Värstingvarning

  1. Annika skriver:

    Hos mig tar inget alls sig, eller växer jättelångsamt, så jag funderar ibland på att plantera just nån värsting – för att äntligen få till den där helt fyllda rabatten. Kanske en hel myntarabatt?

    Ska läsa artikeln noga noga. 🙂

  2. Bra idé, Annika! Min syster har en rugge av mitt randgräs på ett sånt där svårt ställe och hon är jättenöjd med det där!

Kommentera

