Vi går mot bättre tider!

De flesta dagar i veckan börjar jag med en morgonpromenad innan frukost. Ett ypperligt sätt att planera dagens aktiviteter, arbete och måsten, tänka klart tankar som annars poppar upp och stör, komma igång, få ljusbehandling…ja, jag kan fortsätta i all evighet!

Imorse njöt jag i solen av villaträdgårdarnas alla härliga höstblommor och röda och gula blad!

Noterade förändringen som skett i byn! När jag började med mina morgonpromenader i byn var trädgårdarna förfärligt tråkiga med bara cypresser och tuijor som dröjt sig kvar från 60- och 70-talen. Så började man så smått ta bort barrbuskarna och istället sätta-byasten. Inte mycket roligare det. Men nu – nu har blommorna och de vackra buskarna och nätta träden tagit över villaträdgårdarna. Hurra säger jag! Och inser att snart kommer dahliorna att bytas ut mot vinbärsbuskar, pumpor och gojibär. Eller vad tror ni?

Om Trädgård På Djupet

Jag är journalist och ekolog som skriver om trädgård, inredning, vetenskap, jämställdhet och spännande människor.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

