Svarta blommor i Norrland

Jag och Monika har varit ute och rest. Norröver. Det är alltid himla spännande, roligt, givande och inspirerande att åka på dessa reportageresor. Vi vet egentligen inte särskilt mycket om vad som väntar oss, innan vi sätter oss på tåg, i bil eller flyg. Hur är vårt hotell, vandrarhem, B&B? Den här gången fick vi in en riktig fullträff (bilden nedan), ett som var billigt och ett som var varken var kul eller prisvärt.

Kommer trädgårdarna att hålla? Tänk om det regnar och stormar hela tiden…Häromdagen gjorde det.

Det regnade så det skvalade över vägbanorna. Haglade stora vita korn…men det var mitt på dagen, vi jobbar morgnar och kvällar och trädgårdarna klarade sig något så när helskinnade. Ska vi hålla sams under dessa superintensiva dagar eller kommer att vi åka hem med önsksan om att aldrig mer behöva träffas? Har hittills inte inträffat. Vad är det för människor vi ska träffa? Är de trevliga? Bra att ha att göra med? Har de en historia att berätta?

Två främmande landskap har vi besökt, många fina trädgårdar har vi med oss i portföljen.Extra glad blir ju jag när jag hittar så fina svarta liljor ända upp i Norrland!

Fyllda av inspiration och nya idéer om reportageuppslag och till våra egna små täppor tar vi nu några veckors välförtjäntt (jo, jag lovar) semester med våra familjer.

Här ska jag ligga och sola väldigt väldigt snart! Och när jag sprungit min morgonrunda i skogen springer jag rakt ut i vågorna och svalkar mig innan jag går hem och fixar frukost till den nyvakna familjen! Ha det gott ni alla! /Åsa

Om Trädgård På Djupet

Jag är journalist och ekolog som skriver om trädgård, inredning, vetenskap, jämställdhet och spännande människor.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Svarta blommor i Norrland

  1. Ulrika skriver:

    Njut av semestern Åsa! Vi ser med spänning fram mot reportagen…
    Kanske får ni ihop ett spännande repotage om B&B? Det finns ju både pärlor och skräckställen som sagt. Jag ramlade över en äkta pärla i Vågå i Noge – B&B i ett pensionat som legat i malpåse sedan det stänges 1964. Alla möbler, allt var intakt! Och ägarinnan insåg inte vilken skatt hon satt på…

Kommentera

