En heldag mitt i våren

Igår hade jag förmånen att få tillbringa en heldag på en fantastisk plats för trädgårdsnördar som jag, nämligen Göteborgs Botaniska trädgård. Och just när våren har exploderat som den gjort de senaste dagarna, är denna plats som allra vackrast! Vilka lökmattor det fanns! Och så blev jag kär! I den här rosa trilliumen, som tagits fram just här på Botan och som förstås inte finns till försäljning. Möjligen vid nåt enstaka tillfälle på Botan. Men kolla in rhododendronträden! Sånt vill jag också ha!

 

Här en häftig blågul kombo av lundvivor och lungörten ‘Azurea’.

Om Trädgård På Djupet

Jag är journalist och ekolog som skriver om trädgård, inredning, vetenskap, jämställdhet och spännande människor.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

