Promenader

Varje morgon på lördagar, söndagar, lediga dagar och de dagar jag sitter hemma och jobbar, går jag på promenad. Antingen i något av Dalbys många villakvarter, eller i något av Dalbys många naturområden. Som dit jag styrde min tur i morse, till vår egen nationalpark, Dalby Hage. Ett underbart ställe på våren då fåglar sjunger flerstämmigt i kören och marken täcks av vitsippor, gulsippor och nunneörter. Och föreställningen hade redan börjat.

Även de vita hade börjat slå ut, men de var aningen efter de lila.

Och nu skulle det så klart varit på sin plats med en riktigt fin bild på en vitsippsmatta underkrontaket…Men icke! Vitsippsmattor är det så många andra som visar. I stället visar jag hur marken såg ut där vitsippor icke växte, men där jag skulle sätta fötterna

Klafs klafs!

Om Trädgård På Djupet

Jag är journalist och ekolog som skriver om trädgård, inredning, vetenskap, jämställdhet och spännande människor.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

