Tänkte mig en ny matta…

Tänkte skaffa mig en ny vardagsrumsmatta. Kanske får jag slänga ut mina gamla möbler då. Och köpa en enda stor divan istället. Där jag kan halvligga bakåtlutad och titta på himlen och min nya, gula matta.

Divanen kan vara…blå som himlen, nej det blir för stor kontrast mot det gula. Vit som molnen, nej lite mesigt. Divanen får vara orange! Och halvt smälta in i det gula och bruna.

Någon TV behöver jag inte. Jag ska bara insupa våren med alla sinnen. Känna vårvindarna bita mig lite retsamt i kinden. Låta doften från lökarna fylla mina näsborrar. Titta ut över vintergäcken och veta – att snart byts de ut mot nunneörter i rosa, lila och vitt. Lyssna på talgoxarna och löven som prasslar när koltrastarna jagar runt. Smaka på kaffet som jag så klart ska avnjuta i min divan!

Den fina mattan hittade jag i Klosterdungen här i Dalby. Emilia Langefors fotograferade dem åt mig. Bilden nedan är min egen. Vintergäcken likaså. Fast videkissarna hittade jag uppe vid Rökepipan.

I’m thinking about getting a new carpet. However, I’d have to exchange my old furniture with a new couch. A blue one, as the sky – no, that make a too big contrast. A white one – like the clouds…no an orange one, that half melts into the yellow and brown. I need no TV, I’d experience the spring with all senses!

Om Trädgård På Djupet

Jag är journalist och ekolog som skriver om trädgård, inredning, vetenskap, jämställdhet och spännande människor.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

