Prins Charles trädgård

Det här reportaget hade jag väldans gärna velat göra – om Prins Charles och hans trädgård på Highgrove i Gloucestershire. Det är Alan Titmarsch som gjort det för Gardener’s World (marsnumret 2011), foto av Andrew Lawson, kan inte bli annat än lysande! Att jag vill skriva om just den engelska tronföljaren beror inte på att jag är rojalist eller särkilt kändisfixerad. Utan på att prinsen anlagt en svartvit rabatt i sin slottsträdgård! Och det har jag med! Det kan till och med vara så att jag gjorde min EFTER att jag läst om prinsens. Sedan är jag förvisso anglofil och lite insnöad på Englands kungalängd och när engelska kungahuset möter trädgårdsintresse, då slår det gnistor för mig!

Kolla in kungakronorna! Coola, eller hur?

Porträttet när prinsen skrattar är lånat från LIFE

I would so much have wanted to write this article about Prince Charles and his garden at Highgrove. Not that I am a roylaist, nor obsessed with celebreties. But because the prince has a black and white border in his garden. And so do I!

This article was written by Alan Titmarsch för Gardener’s World. Photo by Andrew Lawson. Can’t be anything but terrfific, right?

Om Trädgård På Djupet

Jag är journalist och ekolog som skriver om trädgård, inredning, vetenskap, jämställdhet och spännande människor.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

